lauantai 7. maaliskuuta 2009

Hot Mojito - Believe or hot


Kuulostaa monen mielestä varmaan uskomattomalta että kuuma mojito voisi olla hyvää, mutta se vaan on. Itsellä kun flunssaa pukkaa jo kuudetta päivää niin ei tässä voi enää laakereillaan levätä, vaan on toimittava ja hoidettava itseään kunnon rohdoilla. Kuuma mojito on niin hyvä yrttijuoma ettei mitään rajaa (lasketaanhan rommi yrtiksi?). Tämän juoman olen joskus saanut Voudin Kellarista Hämeenlinnassa yhden tutun baarimikon tekemänä. Olen koittanut myös tilata muualta, mutta kaikki eivät suostu tekemään kun ei kuulemma mojitoa voi kuumana tehdä. Ihmetelkää itse ja kokeilkaa.

4-6 cl vaaleaa rommia, Havana club blanco
puolikas lime kuuteen osaan
7 mintunlehteä
1 tl fariinisokeria
kuumaa vettä

Murskaa lime, sokeri ja minttu kunnolla mukin pohjalle. Lisää rommi ja kuuma vesi. Sekoita lusikalla. Nauti kuumana pillin kautta.

-Pauli-

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

mmm, kuulostaa ihan überihanalta näin toisen flunssaisen korvissa. jaksaiskohan raahautua johki baariin tuon toivossa? :)

P kirjoitti...

Kannattaa ehdottomasti raahautua. Mulla on yksi toinenkin aiheeseen sopiva, mutta kirjoittelen sen heti kun saan kuvat. Pikku vinkkinä: Vetäise finresxinit nassuun ennen lähtöä niin jaksat paremmin. Näin toimin itse kun pitäisi lähteä juurikin katsastamaan Röyhkä, Rättö, Lehtisalon keikka. -Pauli-

Anonyymi kirjoitti...

no en sitten jaksanut, mutta naistenpäivänä käytiin drinksuilla ja otin ihan kylmän mojiton. se oli niin hyvä! paras mojito minkä oon juonu (niistä kolmesta). mun lempidrinkki, ehkä!